Fitness dieet

Een fitness dieet onderscheidt zich doordat het goede ondersteuning biedt als je een heftig trainingsprogramma volgt. Vaak heb je hierbij meer calorieën nodig dan normaal, omdat je een sterkere behoefte hebt aan voedingsstoffen, nadat je gesport hebt. Je verbrandt namelijk meer als je intensief sport. Je kunt daarom niet een dieet kiezen, waarbij je juist minder koolhydraten eet. Dit zou je lichaam en je spieren geen goed doen. Ook kun je een dieet kiezen die je juist in combinatie met sport helpt om op een snelle, maar gezonde manier af te vallen. Bij dit dieet is het verstandig om voedingssupplementen te nemen. Hiermee bevorder je een goede spieropbouw, terwijl je ook blijft afvallen.

Fitness dieet: wat eet je?

Fitness dieetEen fitness dieet volg je vaak ongeveer twee weken, waarin je in een vast ritme calorieën tot je neemt. Dit is vaak zo’n vijf keer per dag, dus bij dit dieet zul je zeker geen last hebben van een hongergevoel. Toch ligt de calorie-inname rond de 1500 kilocalorieën per dag. Je mag in feite alles eten, zelfs koolhydraten in combinatie met eiwitten. Voedsel met een hoog vetgehalte moeten wel vermeden worden. Als je zorgt voor een goede verspreiding van de maaltijden, dan geef je je lichaam alle tijd en ruimte om het voedsel goed te verteren. Het ontbijt neem je bij voorkeur zo vroeg mogelijk en zorg ervoor dat je je laatste maaltijd uiterlijk twee uur voor slapen gaan neemt. Zo haal je het beste uit het Fitness dieet. Omdat je intensief sport is het tevens belangrijk om voldoende te drinken. Zorg dat je zo’n 2,5 à 3 liter water per dag binnenkrijgt.

Fitness dieet en trainen

Om je fitness dieet goed te laten werken, is het een verstandig idee om een trainingsschema te gaan volgen. Dit kun je doen bij een sportschool maar je kunt het ook thuis doen met een goed trainingsprogramma.

Kettlebell Workout12-weekseCoaching Programma

Het kettlebell workout programma maakt gebruik van de Kettlebell. Daarmee kan je andere oefeningen uitvoeren dan met reguliere fitnessmaterialen (zoals dumbells of barbells). Kettlebell oefeningen zijn heel veelzijdig, ze trainen veel spieren in het lichaam tegelijkertijd. Hoe meer spieren je aanspreekt, hoe groter de verbranding in je lichaam wordt. De Kettlebell Workout verbrandt daarom veel energie (en dus calorieeen) tijdens een training.

Er is een strakke buikspieren Kettlebell workout voor vrouwen en een speciaal programma voor mannen. Bij de mannen is er de keuze uit een pakket met daarin een kettlebell van 16 Kg of een pakket met daarin een kettlebell van 12 Kg.