Appel dieet

Dieettrends: een groene appel is gezond!Het kan eigenlijk niet simpeler: afvallen door een appel. Het is ook heel gemakkelijk uit te voeren en je zult niet snel vergeten wat je moet doen. Je hoeft immers maar voor elke maaltijd eerst een appel te eten en dan ben je voor de rest klaar. Je hoeft ook niet je eetgewoonten aan te passen, of bepaalde dingen te laten staan. Het idee is dat door het eten van een appel, voordat je aan je echte maaltijd begint, al een zekere bodem hebt. Hierdoor heb je minder honger en zul je minder eten. Bovendien is een appel heel gezond en bevat het vitamines en mineralen die je nodig hebt, waardoor het een goed alternatief is voor tussendoortjes of snacks. Het zorgt er ook voor dat je suikerspiegel op peil blijft. Dit zorgt ervoor dat je minder behoefte hebt aan snacks, waardoor je niet onnodig weer gewicht aankomt.

Voor wie is het appel dieet geschikt?

Eigenlijk kan iedereen dit appel dieet volgen. Je moet echter wel van appels houden, aangezien je er tenminste drie op moet krijgen per dag. Het is een ideale methode als je langzaam en op je gemak gewicht wilt verliezen. Als je liever snel veel kilo’s kwijt wilt, is het minder geschikt. Je verliest je gewicht immers geleidelijk. Toch kun je effectief wel net die overtollige kilo’s kwijtraken. Het is bovendien geen vervelend of saai dieet. Je mag immers alles blijven eten. Je voegt eigenlijk iets toe aan je voedingspatroon, waardoor je minder eet van de dingen die je gewend bent.

Extra voordelen appel dieet

Het grootste voordeel van dit appel dieet is dat je je eetlust onder controle leert houden. Je eet eigenlijk minder doordat je al een appel hebt gehad. Deze verzacht je hongergevoel. De antioxidanten, waaronder de vitamines en mineralen hebben een extra positief effect op je lichaam. Zo voel je je gezonder en vitaler en val je bovendien nog af ook.