Hoe een crash dieet gezond kan zijn!

Een crashdieet is een dieet waarmee je snel veel kilo’s kunt afvallen. Het volgen van een crash dieet is een beetje een dubbeltje op z’n kant. Het probleem met een crash dieet is dat je er weliswaar erg snel veel mee afvalt, maar  dat met een beetje pech de kilo’s er na afloop van het crashdieet ook erg snel weer aan zitten. Toch hebben recente onderzoeken aangetoond dat een crash dieet wel degelijk een interessante manier is van diëten. Daarnaast is het voor de meeste mensen ook een stuk eenvoudiger vol te houden en tot een goed einde te brengen dan een vorm van diëten op lange termijn. Voedingssupplementen zijn tijdens een crash dieet gezond, maar ook noodzakelijk. Kies daarom voor de voedingssupplementen van Fit For Me: de beste op de huidige markt, omdat ze helemaal worden afgestemd op jouw behoeften! Hiermee weet je zeker dat je je crash dieet gezond volhoudt!

Dieettrends crash dieet

Voor- en nadelen van een crash dieet

Tijdens een crashdieet is je eetpatroon heel strikt en dien je opeens heel veel voedingsmiddelen te vermijden. Er bestaan tegenwoordig verschillende soorten crash diëten, maar allemaal focussen ze zich op de inname van een zo beperkt mogelijke hoeveelheid voeding (kijk bijvoorbeeld eens bij het komkommerdieet). Daarbij moet er ook nog eens rekening worden gehouden met een zo select mogelijke hoeveelheid vetten en suikers. Het gevolg hiervan is uiteraard dat volgers van een crash dieet steevast te maken krijgen met een groot hongergevoel. Niet voor niets is dit één van de zwaarste dieetvormen die op de markt zijn terug te vinden. Je valt er heel snel mee af, maar de vraag is of dat gewichtsverlies blijvend is.. Of een  crash dieet gezond voor je is hangt natuurlijk af van het type dieet, maar ook van de duur van het dieet én of je daarna een gezond eetpatroon behoudt!

Jojo-effect: is een crash dieet gezond?

Het grootste probleem dat verbonden is aan een crashdieet gaat schuil in het optreden van het zogenaamde jojo-effect. Dit effect treedt op na een kort, maar intensief dieet dat na afloop niet wordt opgevolgd door een dieet op lange termijn. Dat is vervelend, want op deze manier kunnen al je zware inspanningen tijdens het crash dieet, gezond of niet, verdwijnen als sneeuw voor de zon. Om het jojo-effect tegen te gaan is het belangrijk om ook na afloop van je crash dieet gezond te blijven en een ander dieet op lange termijn te volgen: een gezond en energiebeperkend dieet. Op die manier voorkom je dat de kilo’s er snel weer bij zitten en ben je toch op tijd genoeg kilo’s afgevallen. Niet voor niets volgen veel vrouwen een crash dieet vlak voor hun trouwdag! Het jojo-effect kan dus voorkomen worden, maar alleen door op een verstandige manier en op lange termijn te blijven diëten.

Wil je een crash dieet gezond doen? Kies dan voor een goede variant met veel groenten en fruit en volg het crash dieet hooguit twee weken. Zorg daarna voor een rustige opbouw naar een normaal, gezond eetpatroon om je kilo’s eraf te houden. Het is daarnaast verstandig om je voeding tijdens je crash dieet gezond aan te vullen met voedingssupplementen, zoals die van Fit For Me. De voedingssupplementen van Fit For Me zijn heel effectief, omdat ze helemaal  op jou worden afgestemd. Daarnaast zijn ze ook nog eens heel betaalbaar en heb je ze zó in huis!